stoppa matchen

Soffsittare

Posted in fotboll:, GAIS, TV & Film by Micke on oktober 23, 2006

Tv-serier, filmer, tv-spel och annat sånt där man gör bäst i soffan har på senare tid börjat ta allt mer av min tid. Johannes har börjat uppfostra mig till en god tv-tittare. Justnu följer jag med spänning Veronica Mars, The Unit, Studio 60, Ugly Betty och Jericho. Detta är alla serier som jag tills för någon månad sedan inte ens hade en aning om att de existerade. Det är väldigt bekvämt att det är någon annan som gör jobbet åt mig vad gäller valet av popkultur som ska konsumeras. Och jag gillar det. Jag hade ju aldrig någonsin fått för mig att på eget bevåg ladda ner en dokusåpa som Project Runway på egen hand. Nu när jag matas så är det så lätt att falla till föga och börja gilla grejer jag i normala fall mest fnyser åt. Gott så. När man ändå inte har något bättre för sig kan man ju lika gärna sysselsätta sig med något som är underhållande. Att börja spela World of Warcraft finns inte på kartan samt att läsa böcker är klart överskattat. Det perfekta tidsfördrivet har alltså uppenbarats i mitt liv. TV!

Att Real Madrid vann el classico igår matchar dagens väder väldigt bra. Piss helt enkelt. Jag och Erik satt och målade upp mardrömscenarion igår och det blev väl ungefär som väntat. Barcelona verkar helt enkelt vara ur form justnu. Hoppas det vänder snart innan greppet i både ligan och champions league tappas helt och hållet.

Att GAIS tog en poäng mot Öster på resultatet 1-1 är så jävla mycket allsvenskan 2006 så det finns inte.

Ikväll ska jag hjälpa Sofia att måla om hennes nya rum. Jag har inte gjort något praktiskt på flera år vad gäller byggsvängen. Ska bli spännande att se om jag lyckas klanta till det fullständigt.

soffan

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johannes said, on oktober 24, 2006 at 11:03

    Politbyrån hjälper så gärna till med den kulturella skolningen. :)


Kommentera

