stoppa matchen

Åhejåhå

Posted in Jobb, musik: by Micke on oktober 21, 2006

Jag har säkert sagt det förut men jag säger det igen; Att jobba helg är helt värdelöst. Den lilla moroten i form av extra betalt känns snarare som ett hån än ett incitament för att tycka att det är värt det. För det är det inte. Igår kväll så var jag tvungen att vara duktiga killen och gå hem på tok för tidigt. Precis när festandet började nå bra dimensioner och fyllan började ta form. Vuxenpoängen trillade in i strid ström när jag gick till 7eleven för att ta en tillnyktringskaffe innan jag satte mig på vagnen hem. Idag är nästan alla  mina kompisar ute i skogen och spelar airsoft. Även det får man hoppa över. Ush och fy.

Näste vecka blir det däremot kravallfest. Tinitusfestivalen i sthlm har en uppställning i år som får gudar att gråta. Nitzer Ebb och Front 242. Det är lite som en hägring i horisonten. Jag är så överjävligt peppad inför den här trippen så jag lär ju få influensa någon gång framåt torsdag. Bara för att.

Front242 - Lika snygga då som nu

Lämna en kommentar