stoppa matchen

Ja, det är fredag igen…

Posted in Airsoft, fotboll: by Micke on oktober 20, 2006

Chelsea är det slutgiltiga beviset på formeln Oändliga Mängder Stulna Pengar gånger Massor Av Halvkompetenta Fotbollspelare = En Och Annan Bra Match. Barcelona fick dängstryk senast och det är bara att höja på hatten för en väl genomförd match från Chelseas sida. Kan ju inte påstå att katalanerna såg helt genomusla ut men nog underpresterade dom alltid. Tyvär tror jag att saknaden av Etoo är större än vad man vill göra sken av, Gudjohnsen är liksom inte riktigt lika bra. Hur som helst, det är bara gruppspel än så länge. Bollen är rund. Gräset är grönt och yada yada yada. Tror tyvär att årets säsong inte kommer bli lika lysande som förra var för våra kära katalaner. Ligan har vi bra chans att knipa för tredje året i rad men Champions League är nog körd. Hur många klubbar klarar av att vinna två år i rad egentligen? Inte för att jag gett upp hoppet ännu men spelet ser helt enkelt inte lika bra ut som förra året. Mardrömmen är förstås att Real Madrid går hela vägen i år. Appropå maränger, på söndag är det El Classico på Bernebau stadion i Madrid. Mot den fascistiska bestens håla!

I helgen var det meningen att det skulle spelas lite airsoft. Nu blev det inte så. Mina osolidariska arbetskamrater ville inte ta mitt helgpass så jag får vackert sitta hemma istället. Å andra sidan, med tanke på hur vädret verkar bli så kanske man inte ska klaga. Upplägget på det här spelet var ju å ena sidan klockrent. Synd att missa när det för en gångs skull händer något bra.

Så, frågan lyder; Ska jag ut på kalas ikväll och jobba bakis eller ska jag passa på att vila upp mig så gott det går? Svåra beslut i bistra tider.

Kommentera

