stoppa matchen

Underbara borgare.

Posted in Politik by Micke on oktober 12, 2006

Man kan ju inte klaga på att den nya regeringen  lever som den lär i alla fall. Helt fantastiskt roligt att följa de senaste dagarnas farsartade presskonferanser och uttalanden. ”Jag hade inte råd”. ”Jag har ingenting att säga”. Även borgarna borde ju inse att media hugger som blodhundar på taskig attityd och dåliga ursäkter. Jag menar, borgarna äger ju i princip all media så dom borde ju ha väldigt god insyn i hur deras propagandamaskin fungerar. Eller är det så att deras husdjur har börjat inbilla sig något sorts oberoende gentemot sina ägare? Det är bara att plocka fram sina popcorn och njuta av dom små segrarna i det här. Det som skulle vara Reinfeldts segertåg har redan spårat ur. Och då har inte ens tåget lämnat stationen ännu. I förlängningen kan man ju alltid hoppas på regeringskris, atomvinter och allmänt förfall. Men det kanske är att dra lite för stora växlar på ”lite” obetalda licenser och svart städhjälp.

OMG!!1FUSKMINISTRARNA!!!!111

En reflektion bara. När jag mellan varven har varit genuint fattig och inte haft råd att betala tv-licens så har jag blivit hotad med kronofogden. Anställa svart städhjälp har jag ännu mindre råd med men man kan ju bara tänka sig att skattmasen ser ännu allvarligare på undanhållande av skattepenningar. Jag vill se utmätning hos Cecilia Stegö Chilò, Tobias Billström och Maria Borelius nu! Helst med ett mediadrev som står utanför deras hem och är sådär hysteriska som bara ett mediadrev kan vara. Allt ska naturligtvis sändas live på tv.

Kommentera

