stoppa matchen

IKEA-koma.

Posted in Allmänt, musik:, vänner: by Micke on oktober 3, 2006

Efter lite partajande i helgen var det i söndags läge att styra upp en del av livet som för dom flesta betyder ganska mycket. Hemmet. Jag, Johannes och Emma tog oss ut till den blågula krämarladan på hisingen som har fått namn efter en av sveriges mest kända nazistavhoppare. Efter några timmars fokuserat shoppande från J och E så kom vi ut med sjukt mycket prylar. Dom hade ju definitivt handlat mer än mig då mitt kvitto slutade på blygsamma 800 kr i relation till deras mer tilltagna budget. Ny hylla och lite småkrafs till mig gör att jag nog kan få ordning på rummet snart. Resten av lyan kommer även den bli kanon. Med ny soffa och lite hyllor så blir det ordning på torpet. Alltså, hemleverans är en gåva till mänskligheten. Idag damp det ner omkring 30 paket i farstun och det var bara att sätta igång att skruva. När jag står med kartonger till knäna ringer Elin lite försynt och undrar om jag kan hjälpa henne och Åsa att flytta in i deras nya lägenhet. Klart man ställer upp! Att bära grejer är ju det roligaste som finns. Den senaste tiden har varit väldigt fokuserad på möbler för min del.

Måste även upplysa världen om att jag har inlett en sjuk relation till min iPod som jag skaffade förra veckan. Alla mina skivor ligger numera på den och det känns så fett lyx helt enkelt. Nu kan jag lyssna på Nitzer Ebb hela dagarna! Och det är en bra grej i min värld.

Jag läser en ganska intressant bok om SAS. Brittiska specialstyrkor som tydligen är hårda som stryk. Skillnaden den här gången är att författaren i alla fall försöker redovisa något av den politiska bakgrunden till dom händelser som beskrivs. I normala fall vad gäller böcker om krig och militärer känns det som att det antingen blir diskbänskrealism med stort fokus på krigets vardag, alternativt en massiv uppräkning av datum och vädersträck. Här lyckas texten balanseras upp av intressanta anekedoter och begripliga redogörelser. Elitstyrka SAS av Ken Connor för den som är intresserad.

Nu ska det sovas.

Kommentera

