stoppa matchen

Ny vecka. Bedrövligt är ordet.

Posted in Allmänt, fotboll:, GAIS, Jobb by Micke on september 25, 2006

Så snubblar man in på jobbet ännu en gång. Måndagar är fan det värsta. Det är ju knappast ett originellt ställningstagande i det här landet men är likväl jävligt relevant för vad jag känner idag. Det bästa med måndagar är att den bara infaller en dag i veckan. När det här skrivs är klockan halvtvå på eftermiddagen så mer än hälften av den här dagen har redan försvunnit. Bra det. Hoppas resten rinner iväg lika smärtfritt.

Dock är det löning idag. Det gör denna måndag en aning mer uthärdlig än andra ickelöningsmåndagar. Men nu när jag sitter med lite kapital på fickan har jag ändå ingen aning om var jag ska göra av skiten. Funderar lite löst på en ny iPod. Eller en nintendo DS. Eller bara spara ihop till en ännu roligare pryl. Det jag egentligen behöver handla i stil med kläder, hyllor och annat sånt där inredningstrams är ju så hiskeligt tråkigt och omständigt att få tag på. Vem orkar åka till IKEA? Eller ta sig ut på hisingen för att köpa den där skjortan jag funderar på? Nä. Får vänta till något mer lämpligt tillfälle att ta på mig spenderarbyxorna. På onsdag (jag gillar onsdagar, det är som att man klarat den svåraste delen av veckan när det är onsdag) är jag ledig. Då kanske viljan att bränna alla pengar är större.

Ikväll ska det sparkas boll mellan DSS och GAIS. Men som alla vet så är det ju måndag och ingenting är enkelt då. Som svårigheterna för mig att gå på matchen. Jag slutar 19:30. Matchen börjar 19:00. Jag anar att en krock av bibliska proportioner är under uppsegling här. Dessutom har jag ingen biljett. Eller kontanter för inträdet på mig heller för den delen. Bah. Men det blir väl så att jag hinner komma in lagom till andra halvlek i alla fall. Det bästa alternativet är förstås om chefen läser mitt fjäskmejl och släpper iväg mig en timme tidigare.

Edit: Nähä. Fjäsket gick inte hem. Det är så man skapar glada och nöjda medarbetare.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hector said, on september 27, 2006 at 23:00

    skippa 5.11 skjortan den såg inge vidare ut, som en trist M59 fast svart. Måste finnas snyggare militärkläder samt slippa 5.11 -märket

  2. trettinian said, on september 28, 2006 at 08:38

    Äsh, den har grymma sömmar och lösningar som inte syns på den där bilden. Men nu har jag brännt alla pengar så det blir nog ingen skjorta den här månaden :)


Kommentera

