stoppa matchen

Nytt liv.

Posted in Allmänt, GAIS, vänner: by Micke on september 20, 2006

Det finns tydligen en församling i Rättvik som heter Nytt Liv. Men det är inte om den det här ska handla om.

Nu är det gjort i alla fall. Har bytt getto mot getto. Biskops mot Bergsjön. Jag insåg igår att jag har på tok för mycket skit som jag samlat på mig under åren. Måste göra mig av med, alternativt ställa i något förråd, en hel del prylar om jag ska få plats i det lilla rum jag hyr justnu. Men jag har lite planer om en del bokhyllor och annan förvaring så det ger sig nog. Dessutom ska jag klämma in en stereobänk där någonstans. Ungefär där jag tänkte ställa någon bokhylla. Men det blir inget handlande före lön i vilket fall så jag hinner nog fundera ut något smart.

Höst brukar innebära nystart för ganska många. Ny skola, nytt läsår. Numera är man ju yrkesarbetande så det blir ju inte så mycket av sådant som ny läroböcker och nervösa blickar mellan bänkraderna. Men att flytta är ett bra sätt att få lite rotation i tillvaron. Dessutom ska jag ju bo med två trevliga kompisar, Johannes och Emma. Skönt att ha lite folk omkring sig igen. Jag är för dålig på att bo själv. Nu ska vi bara få in den där diskmaskinen så blir allt bra :)

Ikväll är det match igen. Senast trädde GAISförbannelsen in igen och Bajen lyckades kvittera på övertid. Surt värre. Ikväll kan det bli så att Roland Nilsson gör comeback igen. Med tanke på skadeläget och att han själv sagt att det är en möjlighet så vore det kul och bra om det blev så. Halmstad ska vi bara slå.

Roland Nilsson visar vägen

Kommentera

