stoppa matchen

Tack så jävla mycket, borgarsvin.

Posted in Politik by Micke on september 18, 2006

Då var det klart. Från socialdemokratins status quo rakt ner i den svarta avgrunden. Jag vill gratulera ”nya” moderaterna och deras fascistoida allianskamrater för en väl genomförd valkampanj. Läste i metro på väg till jobbet i morse att moderaternas framgångar det här valet berodde på ändringar i politiken. Om det nu vore så väl. Högern med Reinfeldt i spetsen kommer alltid att stå som ett mörblått värn mellan dom som har och dom som inte har. Mod peraterna har inte ändrat på en enda stavelse iartiprogrammet. Att berika överklassen är och kommer alltid vara moderaternas primära uppgift. Att sossarna har gjort den liberala politiken till sin är bara att beklaga. Det går att rätta till. Den parlementaristiska vänstern i det här landet kan ta sitt förnuft till fånga och börja föra en progressiv politik igen. Massiva protester och stort engagemang från partimedlemmerm kan föra vänstern till rätt sida om mitten igen. Men det är ju inte det samhället jag vill ha i alla fall. I grund och botten handlar min frustration om att den här represenatationsmodellen, riksdagen, är så förljugen och odemokratisk.

Att en ljugande höger kan vinna riksdagsvalet i Sverige idag, i direkt strid mot det stora flertalets intressen, är ett bevis på att det är något som är snett med den demokratiform vi har idag. Jag vill inte ha den här regeringen. Jag vill inte ha den här statsformen. Jag vill inte ha något jävla samhälle. Låt mig slippa.

Det enda jag vet justnu är att när den nya regeringen börjar skära ner på mina rättigheter som arbetare så kommer jag sluta stå med näven knuten i byxfickan. Jag kommer använda mina nävar för att slå sönder deras jävla ansikten. Borgaras.

Här ser vi en blandning av en pormask och en jättebebis visa sitt rätta jag.

Här ser vi en blandning av en pormask och en jättebebis visa sitt rätta jag.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Stygga Vargen said, on september 18, 2006 at 10:01

    Var glad för att du ska få 1000:- mer i plånboken, billigare bättre skola och sjukvård samt halverad arbetslöshet. För det kan väl inte vara så att de ljuger?!

  2. trettinian said, on september 18, 2006 at 10:04

    Hehe.. Det bästa är ju att 1000spänn mer i månaden kalkylen inte håller och det har Reinfeldt erkännt utan att tveka.

  3. Johannes said, on september 18, 2006 at 11:01

    När stressen lugnar ner sig lite här så kommer mit klasshatsinlägg, väl talat kamrat! :D

  4. Spartacuz said, on september 23, 2006 at 00:03

    Härligt med lite sunt borgarhat! :D


Kommentera

