stoppa matchen

VOLK

Posted in Airsoft, fotboll:, lek & spel:, musik:, vänner: by Micke on september 13, 2006

Nu börjar det hända grejer. Laibach är ett gammalt favoritband. Deras nya giv ska tydligen heta VOLK. ManLaibach kan ju inte påstå att gubbarna från Slovenien vänder kappan efter vinden direkt. Tydligen ska nationalsångsvurmarna i Laibach komma upp hit och spela i Göteborg den 6 December. Det är ju lysande då jag missade dom senast dom spelade här.

Hur som helst, jag klagade för några dagar sedan på att jag inte hade något kul inplanerat den närmaste tiden. Nu är det ju så att jag ska åka på Tinitusfestivalen i slutet av oktober och titta på Nitzer Ebb och Front 242 som båda kör oldschool stil. Nitzer på arvika iår var ju dräpande bra så bara deras spelning garanterar ju att det blir bra. Dessutom kommer kultbandet Absolute Body Control. Och det är inte ny musik direkt. Det har varit ettbra syntmusikår iår. Depeche Mode (som jag inte såg), Front Line Assembly, Nitzer Ebb och så kommande Laibach och Front 242. Vem behöver lyssna på något som producerats efter 1995 med såna här artister att digga?

Kombinera detta med lite spännande fotboll och ett och annat airsoftspel framöver så kanske det blir en bra höst ändå. Skulle dock vara jävligt skönt att komma undan Sverige ett tag. Har ju sagt till Sara att jag ska komma över till London och hälsa på hur länge som helst nu. Börjar bli dags att göra slag i saken. Det är ju nästan kriminellt billigt att flyga dit härifrån.

Kommentera

