stoppa matchen

Carnivale

Posted in Jobb, TV & Film, vänner: by Micke on september 11, 2006

Igår började jag, J,K,G och T att titta på den andra säsongen av det som antagligen är bland det bättre som producerats av HBO. Tvserien Carnivale. Nu var det ju nästan ett halvår sedan jag tittade klart på första säsongen så det var lite svårt att hänga med igen. Men jävlar vad snyggt producerad Carnivale var. Tyvär la dom ju ner serien efter bara två säsonger. Kanske blir det så när man ställer lite ”svåra” moraliska frågor och utmålar en präst som besatt av mörkrets härold.

Carnivale

G väckte frågan om var alla freaks från första säsongen hade tagit vägen. I dom tre episoder jag såg igår var bara skäggiga damen med och det är ju föga chockerande. Efter att aldeles nyligen ha plöjt igenom nästa hela Preacher (ska tydligen bli tv den också) så sände episoden med dom inavlade texasbönderna sköna rysningar efter ryggraden.

Idag ska jag utbildas på jobbet. Förhoppningsvis blir det mindre telefon för min del framöver. Men vi får väl se. Jag ska får lära mig den helt magiska förmågan att svara på kundbrev! Fantastiskt vad man kan hitta på nu för tiden. Den här mejlkompetensen verkar vara lite av en helig graal här på supporten. Allt för att slippa sitta och mata samtal.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Perra Dox said, on september 11, 2006 at 19:05

    Jo, Carnivale (RIP) var en fin liten serie, men säsong ett var bättre än den andra som kändes skyndad tyckte jag, plus att det var intressantare när man inte visste helt vem som hade den onda kraften och vem som hade den goda.

    Gamle charmtrollet Lodz saknades också, samt freaksen som försvann som du sa.

    Jag har inte kunnat motivera mig själv att se på varken Deadwood eller Rome sen HBO la ner Carnivale.


Kommentera

