stoppa matchen

11/9 och vad fan det nu kan vara värt

Posted in Politik by Micke on september 11, 2006

På väg till jobbet idag blev jag illamående. Flaggor på halvstång. För fem år sedan lyckades några terrorister flyga in med några flygplan i några höga hus. Dom här höga husen var placerade på en liten ö som heter Manhattan. Manhattan är tydligen väldigt viktigt. Det är därför man flaggar på halvstång. I Sverige. Idag. Jag mår illa.

9-11
Jag är ingen stor nationalist. Jag tycker inte att Sverige är ”för influerat av USA” på grund av någon fånig idé om nationellt självbestämmande eller något sådant trams. Att USA har ett enormt inflytande på våran politik och världens ekonomi vet vi redan. Men jag kan ändå inte låta bli att bli fruktansvärd provocerad över att det flaggas på halvstång i Sverige idag. Har vi så lite ryggrad så att vi bara väljer att se den ena sidans offer? Att dra upp argumentationen som går i stil med ”USA har minsann dödat si och så många bla bla bla” är bara tröttsamt. Det vet alla med lite hjärna och kontakt med verkligheten utanför Aftonhorans nöjesbevakning. Men faktum kvarstår. USA är den enskilt största staten på den här planeten. När USA gör något påverkar det många och dom flesta har åsikter om det. Jag har väldigt starka åsikter. För mig representerar USA allt som är dåligt med starka nationer och militarism. Det börjar bli lite av Preussen där borta på andra sidan pölen. Det måste startas krig för att hålla igång det militärindustriella komplexet. Men istället för att mäta kuk med dom andra stora starka killarna så väljer man att våldta dom som alltid varit mobbade. Dom fattiga och framför allt dom som inte har någon annan motståndsmetod än rena terrorhandlingar.

Med tanke på vilka dåd det Stora Landet i Väst ligger bakom så är det som hände för fem år sedan inte ett dugg förvånande. Det enda man kan fundera på är varför det inte hände tidigare.

Ikväll åker jag hem och svingar en bägare för alla som gått under i kampen mot kapitalismens rovdrift. Det kan behövas en dag som denna då några tusen vita mäns död tydligen är värd all uppmärksamhet. Det dagliga skövlandet av alla som inte är vita och rika och deras offer nämns aldrig. Skamligt.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Peppe said, on september 12, 2006 at 14:08

    Eller så kanske de flaggar för att hon den därna, vad hon nu hette, jättebraiga poliktern blev knivdödad på samma dag som några tokar lekte MS FlightSim.. — Anna Lind var det väl..

  2. Peppe said, on september 12, 2006 at 14:09

    lika dag fast 2004 eller när det nu var.


Lämna en kommentar